FAQ – Ofte stillede spørgsmål
Du er meget velkommen til at række ud til os, hvis dit spørgsmål kræver yderligere uddybning.
Arrangementer
Hvem deltager til arrangementerne i AROS BOARD?
Størstedelen af deltagerne på vores bestyrelsesseminarer er bestyrelsesfællesskabets medlemmer, men alle med interesse i bestyrelsesarbejde har mulighed for at deltage i bestyrelsesfællesskabet og udvide deres viden.
Hvordan tilmelder jeg mig arrangementerne?
Du tilmelder dig vores arrangementer her – lægger de arrangementer, du gerne vil deltage i, i kurven, tilmelder dig med dine oplysninger og betaler ved check ud.
Jeg er i tvivl om, hvilke arrangementer der vil være mest værdiskabende for mig at deltage i?
Hvor befinder du dig i din bestyrelseskarriere – og hvilke ambitioner har du med dit bestyrelsesarbejde? Ræk ud til os for en uforpligtende samtale om, hvad næste skridt på din rejse er, og hvad AROS BOARD kan tilbyde dig. Find kontaktoplysninger på vores konsulenter her.
Hvad er forskellen på bestyrelsespakkerne – og hvilken skal jeg vælge?
Læs mere om de tre pakker nedenfor:
Eller ræk ud til os for en uforpligtende samtale om dine bestyrelsesambitioner, så vi kan guide dig.
Find kontaktoplysninger på vores konsulenter her.
AROS BOARD fællesskabet / medlemskab
Hvordan bliver jeg medlem af AROS BOARD?
Du bliver automatisk en del af AROS BOARD bestyrelsesnetværket ved deltagelse på en af de tre bestyrelsesuddannelsesdele eller ved køb af vores bestyrelsespakker.
Hvor søger jeg bestyrelsesposter og advisory board poster?
Ved deltagelse på bestyrelsesuddannelsen eller køb af en af vores bestyrelsespakker bliver du en del af AROS BOARD, hvor vi løbende opslår åbne poster via vores lukkede LinkedIn-gruppe.
Hvad indebærer et medlemskab i AROS BOARD?
Som medlem af AROS BOARD:
- Bliver du en del af et bestyrelsesfællesskab der tæller mere end 450 diverse bestyrelsesprofiler
- Bliver du profileret på vores platforme som ’Ugen bestyrelsesprofil’ – vores ugentlige tiltag på LinkedIn og Facebook for at promovere medlemmerne i fællesskabet og hjælpe dem i jagten på poster.
- Har du fortrinsret til at søge de bestyrelsesposter samt advisory board poster, som vi løbende opslår internt i vores kandidatdatabase.
Bestyrelsesuddannelsen
Hvordan tilmelder jeg mig uddannelsen?
Du tilmelder dig bestyrelsesuddannelsens tre dele på Erhvervsakademi Aarhus’ hjemmeside: www.eaaa.dk/board
Hvordan søger jeg kompetencefonde og tilskudsmuligheder til uddannelsen?
Kontakt vores gode samarbejdspartner på bestyrelsesuddannelserne: Conny Thoftdahl Westphall, chefkonsulent EAAA, der guider dig gennem steps/proces.
Mail: cowe@eaaa.dk
Telefon: 72 28 61 77
Hvor køber jeg pensum til uddannelsen?
Du kan tilkøbe pensum med rabat gennem Faktum, når du tilmelder dig uddannelsesdelene. Du tilmelder dig uddannelsen hos Erhvervsakademi Aarhus – www.eaaa.dk/board
Bogen “De 7 trin”, som er en del af pensum, kan du købe her.
Hvorfor tage en bestyrelsesuddannelse?
Fordi du som bestyrelsesmedlem:
- varetager det vigtige hverv som selskabets øverste ledelsesorgan.
- er med til at træffe omfangsrige strategiske og ledelsesmæssige beslutninger, der har betydning for selskabets vækst og udvikling.
- agerer selskabets ultimative beslutningstager.
En opgave der uden tvivl følger et stort ansvar med – men præcist hvilket ansvar påtager du dig?
Med en bestyrelsesuddannelse får du fastsat de juridiske rammer for bestyrelsesarbejdet og ikke mindst, hvad dit bestyrelsesansvar som professionelt bestyrelsesmedlem er. Du får hele “værktøjskassen”, der klæder dig på til det professionelle og værdiskabende bestyrelsesarbejde, med real-life caseopgaver, nøgletalsforståelse, strategiske modeller og arbejdsværktøjer.
Skal man have bestyrelseserfaring eller -poster for at tage uddannelsen?
Nej, det er ikke et krav. Flere af deltagerne på uddannelsen er uerfarne, men har et ønske om at involvere sig i bestyrelsesarbejde og tager derfor uddannelsen.
Hvad er prisen for en bestyrelsesuddannelse?
Bestyrelsesuddannelsen Del 1 og Del 2: 15.900 kr.
(prisen er inkl. moms, fuld forplejning på alle undervisningsdage + eksamensdagen)
Bestyrelsesuddannelsen Del 3: 24.375 kr.
(prisen er inkl. moms, fuld forplejning, middag og overnatning)
Hvor meget hjemmearbejde skal jeg forvente?
Det forventes at du læser al pensum til hver uddannelsesdel. Pensum består af 2-3 bøger samt undervisningsmateriale i form af artikler og cases.
Mellem undervisningsdagene kan du forvente at bruge nogle timer på forberedelse.
Op til den mundtlige eksamen vil der være en del forberedelse med din selvvalgte erhvervscase – dette kan være individuelt.
Hvor mange deltagere er det på et hold?
På alle vores uddannelseshold optager vi max 26 deltagere ift. gruppedynamikker, netværk og dialog.
Vores bestyrelsesuddannelse repræsenterer en bred vifte af forskellige kompetencer, køn, et bredt aldersudsnit samt mange spændende brancher og jobfunktioner.
Alderen differentierer sig fra 27 år til 72 år.
På uddannelsen har kønsfordelingen de sidste fire år været 40% kvinder og 60% mænd.
Hvad vil det sige at ’tilmelde sig ventelisten’?
Har du taget beslutningen om at tilmelde dig uddannelsen men opdager at holdet er fyldt, og at der er venteliste, så skriv dig endelig op. Op til uddannelsesstart vil der være overflytninger, fordi der er kommet noget i vejen hos nogle af deltagerne. Står du på ventelisten, bliver du tilbudt pladsen. Hvis ikke der bliver plads, overflyttes du automatisk til næstkommende hold.
Hvad betyder det, at uddannelsen er akkrediteret?
At en uddannelse er akkrediteret betyder, at den er blevet vurderet og godkendt af en officiel myndighed eller organisation. Akkrediteringen bekræfter, at uddannelsen opfylder visse kvalitetsstandarder inden for undervisning, indhold og læringsmål. Det sikrer, at uddannelsen leverer relevant viden og færdigheder, som er anerkendt i erhvervslivet og af andre uddannelsesinstitutioner. Akkrediterede uddannelser giver ofte også merit, som kan bruges i videre uddannelsesforløb.
Bestyrelsesuddannelsens del 1 og del 2 bygger på de to akademifag ‘grundlæggende bestyrelsesansvar’ og ‘udvidet bestyrelsesansvar’. De kan derfor også fungere som valgfag på en samlet akademiuddannelse i ledelse.
Rekruttering
Hvor finder jeg bestyrelsesmedlemmer?
Overvejer du at etablere en bestyrelse, udskifte et eksisterende medlem eller tilføre din bestyrelse nye/flere kompetencer, så ræk ud til os for et uforpligtende møde. Vi har mere end 15 års erfaring med rekruttering til bestyrelser og leder dig trygt og professionelt gennem hele rekrutteringsprocessen i et tæt samarbejde. Rekrutteringsprocessen tager afsæt i vores kandidatdatabase bestående af +450 bestyrelsesprofiler.
Læs mere om rekruttering af medlemmer her.
Hvor lang er rekrutteringsprocessen?
Vi udbyder nogle forskellige rekrutteringspakker, alt efter hvor meget I ønsker, at vi skal involvere os i rekrutteringsprocessen.
Fra aftalen er indgået, og til vi har rekrutteret dit nye bestyrelsesmedlem går der 4 uger. Vi yder ligeledes 1 års garanti på rekrutteringen.
Hvorfor vælge en ekstern rekrutteringsspecialist?
Rekrutteringsprocessen kan være enormt tidskrævende og uoverskuelig. Som eksterne specialister hjælper vi med at overskueliggøre processen og koge kandidatfeltet ned, så det matcher virksomhedens kompetencebehov og ønsker. Virksomheden er selv med til at udvælge den endelige kandidat, når kompetencer og kemi trykprøves til rekrutteringssamtalen.
Hvordan søger jeg om tilskud til rådgivning gennem SMV:PRO?
Som prækvalificerede rådgivere gennem SMV:PRO, kan du søge om tilskud til at lade AROS BOARD rådgive dig gennem de to bestyrelsespakker, vi er tilkoblet.
Pakke 1: Afklaring af bestyrelse / advisory board
Pakke 2: Opstart og udvikling af bestyrelse / advisory boardPraktisk info:
Øvre prisramme pr. pakke: 50.000 kr. med 50% tilskud.
Bestyrelsespakkerne kan begge søges samtidig, hvis din virksomhed har behov for det.
Hvad er forskellen på en bestyrelse og et advisory board?
En bestyrelse træffer beslutninger og har juridisk ansvar, mens et advisory board rådgiver uden formelt ansvar. Læs mere om, hvilken værdi et advisory board eller en bestyrelse kan
tilføre din virksomhed her.
Rådgivning
Hvilken rådgivning skal jeg vælge som bestyrelseskandidat/virksomhed?
Ræk ud til os for en uforpligtende samtale, så vi kan få afdækket dit/jeres behov og skræddersyet et sparringsforløb med den rette rådgiver.
Find kontaktoplysninger på vores konsulenter her.
Hvordan booker jeg et foredrag/oplæg med Karina Boldsen?
Vi uddyder en lang række foredrag/oplæg og workshops med Karina Boldsen. Send gerne en forespørgsel, så vi kan skræddersy foredraget/oplægget eller workshoppen netop til jeres forening, virksomhed, bestyrelse, ledernetværk mv. Varighed og pris drøftes ved nærmere aftale.
Find oversigten over foredrag her.
Bliv ringet op
Er du interesseret i at høre mere om fællesskabet og dine muligheder, ringer vi dig meget gerne op. Udfyld nedenstående formular, så kontakter vi dig på det ønskede tidspunkt.
Du er naturligvis altid velkommen til at ringe til os på tlf. +45 70 22 90 00.