Handels- og leveringsbetingelser

Nærværende handelsbetingelser (“Handelsbetingelserne”) finder anvendelse på alle ydelser (“Ydelser”/”Ydelserne”) leveret af Aros Board til Aros Boards kunder (“Kunden”) (samlet “Parterne”), herunder fx rådgivning, sparring, afholdelse af bestyrelsesseminarer, vidensdeling og bestyrelsesrekruttering. Købelovens ufravigelige bestemmelser gælder i tillæg til Handelsbetingelserne, herunder særligt købelovens regler om salg til forbrugere.

1. Aftalegrundlag

1.1 Aftale mellem Aros Board og Kunden er først indgået, når Aros Board skriftligt har bekræftet aftaleindgåelse.

1.2 Ændringer af og tillæg til aftalegrundlaget er kun gældende, hvis parterne har aftalt dem skriftligt.

2. Priser, ydelser, betalingsbetingelser og afbestilling

2.1 De af Aros Board oplyste priser er eksklusive den til enhver tid gældende moms, andre afgifter og emballage, medmindre andet udtrykkeligt er angivet.

2.2 Aros Board kan uden varsel ændre udsendte prislister.

2.3 Aros Boards Ydelser findes på følgende sider – Arrangementer og De 7 trin.

2.4 Betaling skal ske pr. angivet dato i faktura, medmindre der betales direkte via Aros Boards hjemmeside, eller såfremt andet er aftalt.

2.4.1 Såfremt betaling ikke finder sted rettidigt, tilskrives renter fra forfaldsdagen af det til enhver tid skyldige beløb med en rente på 2% pr. måned. Aros Board har desuden ret til kompensation for sine faktiske inddrivelsesomkostninger.

2.4.2 Hvis Kunden ikke betaler til tiden, forbeholder Aros Board sig endvidere retten til at suspendere eller afslutte den pågældende Ydelse.

2.5 Kunden har mulighed for at afbestille business mentoring uden omkostninger, såfremt afbestillingen sker mindst 24 timer før det planlagte møde. Afbestillinger, der modtages mindre end 24 timer før mødet, vil blive faktureret til fuld pris, da tiden er reserveret til Kunden.

2.6 Ved aftaler om bestyrelsesrekruttering og on-boarding skal 90 % af det aftalte honorar betales ved indgåelsen af rekrutteringsaftalen. De resterende 10 % betales, når det rekrutterede bestyrelsesmedlem har underskrevet sin bestyrelseskontrakt med Kunden eller ved on-boardingens afslutning. Fakturaen for den sidste betaling vil blive fremsendt ved modtagelse af dokumentation for kontraktunderskrivelsen eller on-boardingens afslutning.

2.7 Kunden forpligter sig til at deltage i de arrangementer, som Kunden har tilmeldt sig. I tilfælde af manglende fremmøde uden rettidig afmelding (mindst 5 dage før arrangementets afholdelse), opkræves et no-show gebyr på 700,- DKK + moms. Gebyret vil blive faktureret til Kunden efter arrangementet.

2.8 Betalingen for bestyrelsesuddannelse reguleres i henhold til de specifikke vilkår, der gælder for uddannelsesforløbet. De nærmere informationer herom kan findes på følgende side.

2.9 For så vidt angår levering af bøger, henvises der til GLS’s til enhver tid gældende regler for forsendelse og levering. De relevante regler kan findes på følgende side. Aros Board påtager sig ikke ansvar for forsinkelser eller skader under transporten, og sådanne forhold skal reguleres i henhold til GLS’s betingelser.

2.10 Hvis købet foretages af en forbruger, gælder købelovens regler, herunder regler om fortrydelsesret og reklamation. Dette betyder, at forbrugeren har 14 dages fortrydelsesret fra modtagelsen af varen, og eventuelle reklamationer skal ske inden for rimelig tid efter, at manglen er opdaget.

3. Garantier

3.1 Aros Board yder ingen garantier for resultater af de leverede Ydelser, medmindre dette specifikt er angivet. Ydelserne leveres på baggrund af bedste praksis og erfaringen i Aros Board, men Aros Board kan ikke garantere, at de resulterer i et bestemt udfald for Kunden. Al rådgivning gives som vejledning, og ansvaret for beslutninger og handlinger, der træffes på baggrund af denne rådgivning, ligger hos kunden.

3.1.1 For Ydelser vedrørende rekruttering til bestyrelser eller advisory boards tilbydes en særlig garanti. Hvis den rekrutterede bestyrelsesprofil ikke viser sig at være et match for Kunden, gentager Aros Board rekrutteringsprocessen uden yderligere omkostninger for Kunden i en periode på op til 12 måneder.

3.1.1.1 Denne garanti er dog betinget af følgende:
– Kunden skal kunne dokumentere, at den rekrutterede bestyrelsesprofil er blevet afsat fra bestyrelsen inden for 12 måneder efter vedkommendes tiltrædelse.
– Kunden skal meddele Aros Board skriftligt om afsættelsen og årsagerne hertil senest 30 dage efter bestyrelsesmedlemmets fratrædelse.

3.1.1.2 Garantien dækker ikke, hvis årsagen til afsættelsen skyldes forhold, som Kunden selv er ansvarlig for, eller som ligger uden for den rekrutterede profils kontrol (fx Kundens økonomiske situation eller ændringer i Kundens strategi).

4. Generel ansvarsfrihed

4.1 Aros Board har ikke noget ansvar over for Kunden, udover hvad der er fastsat i Handelsbetingelserne eller i øvrigt følger af Parternes aftale.

4.2 Aros Board kan kun holdes ansvarlig for direkte tab som følge af væsentlig misligholdelse af en aftale mellem Kunden og Aros Board, og ansvaret er i alle tilfælde begrænset til det beløb, som Kunden har betalt for den specifikke ydelse. Aros Board kan ikke holdes ansvarlig for indirekte tab, såsom driftstab, avancetab og andre økonomiske konsekvenstab.

5. Fortrolighed

5.1 Aros Board og Kunden forpligter sig til at behandle al information modtaget under et samarbejde eller en aftale fortroligt. Fortrolige oplysninger må ikke videregives til tredjepart uden forudgående skriftligt samtykke fra den anden part, medmindre det er nødvendigt for at opfylde aftalens formål.

6. Immaterielle rettigheder mv.

6.1 Alle immaterielle rettigheder til materiale udarbejdet af Aros Board, herunder – men ikke begrænset til – rapporter, skabeloner, dokumentpakker, kursusmateriale og indhold i vidensdatabasen, tilhører Aros Board. Kunden får en ikke-eksklusiv, ikke-overdragelig brugsret til materialet udelukkende til internt brug.

6.2 Kunden må ikke kopiere, distribuere eller på anden måde gøre Aros Boards materiale tilgængeligt for tredjemand uden skriftlig tilladelse fra Aros Board.  

7. Force Majeure

7.1 Force majeure foreligger, når Aros Board eller Aros Boards underleverandører forhindres helt eller delvist i at opfylde påtagne kontraktlige forpligtelser (Ydelser) som følge af krig, mobilisering, borgerlige uroligheder, naturkatastrofer, strejker eller lock-out, svigtende forsyninger af råmateriale, brand eller anden ødelæggelse af Aros Boards aktiver, forsinkelse fra Aros Boards underleverandører, generel pandemi, epidemi hos Aros Board eller Aros Boards leverandører eller enhver anden ekstraordinær begivenhed, som hindrer eller begrænser Aros Boards sædvanlige produktionsgang, og som Aros Board hverken kunne eller burde kunne have forudse ved en aftales indgåelse.

7.2 Aros Board kan i tilfælde af force majeure vælge at hæve den indgåede aftale eller dele deraf eller at foretage levering snarest muligt efter, at hindringen for normal levering er bortfaldet. Aros Board er i tilfælde af force majeure ikke ansvarlig for hverken direkte eller indirekte tab hos Kunden som følge af manglende eller forsinket levering.

8. Information om Ydelserne

8.1 Enhver information om Ydelserne, beskrivelse, prospekt, annonce eller lignende er alene at betragte som orienterende og er kun forpligtende, såfremt Aros Board udtrykkeligt angiver dette. Dette gælder, uanset om informationen hidrører fra Aros Board eller fra en af Aros Boards forretningsforbindelser.

9. Klageadgang

9.1 Hvis Kunden som forbruger vil klage over et køb eller en aftale, skal Kunden kontakte Aros Board. Hvis det ikke lykkes at finde en løsning, kan Kunden sende en klage til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk

9.1.1 Har Kunden bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan Kunden klage til EU-Kommissionens online Klageportal her.

10. Øvrigt

10.1 Aros Board kan til enhver tid ændre de gældende Handelsbetingelser.

10.2  Aros Board kan kontaktes på følgende måde:

AROS BOARD
Østergade 31, 1. tv.
8000 Aarhus C
CVR-nr. 28 16 07 63
kb@karinaboldsen.com
22 65 67 14 / 70 20 90 00

10.3 Aros Boards persondatapolitik kan findes her.

11. Lovvalg og værneting

11.1 Eventuelle uoverensstemmelser mellem Aros Board og Kunden skal afgøres efter dansk ret og ved Retten i Aarhus.

Version 1 – november 2024

Vælg et Afhentningssted